Lid! Brendan Jawetz: ‘Het draait om de USP’s van werkgevers’

Brendan Jawetz is kortgeleden aangesloten bij HR & Communicatie. Onze eerste ontmoeting vond plaats tijdens een netwerklunch, onlangs in Amsterdam. Nu zagen we dat hij het 700-ste lid van onze LinkedIn groep is. De hoogste tijd voor een paar vragen aan Brendan:

Wat leuk lid 700 heeft zich net aangemeld voor onze LinkedIn groep! Brendan Jawetz, wie ben je en wat doe je?

‘Ik ben Brendan Jawetz. Nu een kleine twintig jaar actief binnen recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Ik heb bij een aantal mooie grote organisaties gewerkt waar ik best trots op ben. Laatste drie waren: KPN, Yacht en de Luchtverkeersleiding NL. Veelal op Communicatie afdelingen. Ik heb gewerkt aan bureauzijde, aan de corporate kant maar ook als interimmer. Vooral arbeidsmarktcommunicatie vind ik een geweldig mooi vak.’

Je houdt je bezig met arbeidsmarktcommunicatie. Dat is in deze tijd best een klus. Wat trekt jou hierin aan?

‘Werk heeft een geweldige impact op mensen. Het is geen product wat bij een miskoop even teruggebracht kan worden. Daarom vind ik het belangrijk om te achterhalen waarom mensen voor een bepaalde werkgever willen werken. Deze redenen zet ik om in USP’s voor werkgevers.’

HR & Communicatie houdt zich bezig met de vraag ‘Hoe informeer, motiveer en verbind je (toekomstige) medewerkers?’ Wat is jouw tip, advies, pleidooi?

‘Betrek altijd je huidige medewerkers bij een campagne. Zij hebben voor jou gekozen en kunnen als geen ander vertellen waarom je een interessante werkgever bent. Ik hoor wel eens van een werkgever dat zij zichzelf niet ‘sexy’ vinden. Dan vraag ik: ‘Zit iedereen dan op een sexy werkgever te wachten?’ Blijf in je communicatie dicht bij de werkelijkheid. Jezelf presenteren als het mooiste meisje van de klas, als je dat niet bent, werkt averechts. Huidige medewerkers herkennen je niet en nieuwe medewerkers verlaten nog binnen hun proeftijd teleurgesteld je organisatie. Afgezien van de kosten is dit ook een hele vervelende vorm van publiciteit die je kunt voorkomen.’

Super interessant Brendan. Ik zag dat je nu beschikbaar bent. Wie mag jou bellen?

‘Elke opdrachtgever – groot of klein – die bovenstaande visie aanspreekt!’

> Profiel Brendan Jawetz

Redactie HR-communicatie

Redactie HR-communicatie

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS

Reageer

Je moet ingelogd zijn om een reactie achter te kunnen laten.