Hart en ziel van employer branding

In een artikel op HRbase een hartstochtelijk pleidooi voor meer eigen-zinnigheid in arbeidsmarktcommunicatie. Meer communicatie vanuit de ziel van een organisatie. Een artikeltje geschreven rond de vraag: Waar start de reis naar een geweldig merk in de arbeidsmarkt? Wat is de essentie van het vak?
Voor mij persoonlijk is het antwoord klip en klaar: in de ziel van de tent. In ‘het merk’, in ‘de cultuur’, de ‘corporate soul’. De eerste en veruit, veruit belangrijkste stap in arbeidsmarktcommunicatie ligt in het vinden van die ziel. ‘De geest in de fles’. Mijn stelling is dat het succes van het merk in de arbeidsmarkt voor tenminste 80% wordt bepaald door die ‘ziel’. En hier ligt tegelijkertijd de aller-leukste én aller-moeilijkste uitdaging van ons vak…wat is die ziel? Wat is de ‘bezieling’ van ons bedrijf eigenlijk? Waar ‘gaan en staan’ we voor? Waar zit het ‘hart van de zaak’ die onze betrokkenheid vergoot en onze trots aanjaagt?

lees verder op HRBase: http://www.hrbase.nl/profiles/blogs/hart-en-de-ziel-van-employer?commentId=1975076%3AComment%3A73337&xg_source=msg_com_blogpost“”

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie