Lid! Jasper Henkelman: ‘Vergroot de impact van je employee engagement programma!’

Graag stellen wij aan jullie ons nieuwe lid Jasper Henkelman voor. Jasper is Groeistrateeg bij Lijnrecht. Hij helpt bedrijven met bepalen en invullen van – hoe kan het ook anders – hun groeiambities. Zo mooi dat hiertoe ook de betrokkenheid van medewerkers mee bedoeld wordt. 

Wie ben je?

Mijn naam is Jasper Henkelman (41), woonachtig in Bilthoven met vriendin en zoontje (6) en dochter (3). Na het vervullen van diverse commerciële functies ben ik in 2017 gestart als zelfstandig ondernemer. Ik ben aangesloten bij Lijnrecht. Lijnrecht is een dynamische organisatie van ondernemende en ervaren specialisten uit diverse vakgebieden binnen de marketing en communicatie, die al hun kennis, kunde en ervaring bundelen.

Als groeistrateeg help ik bedrijven met het aanjagen en realiseren van groei. In bedrijfsresultaat, in klanten maar ook in betrokkenheid van medewerkers.

In eerste instantie adviseerde ik bedrijven op commercieel (groei)gebied. Eigenlijk bij toeval kregen we van een bedrijf de vraag mee te denken over een creatieve campagne, als reclamebureau, voor de onboarding van nieuwe medewerkers. Dat werd een leuke klus en een succesvolle campagne. Met als belangrijk bijeffect het inzicht dat het helpen van bedrijven met het laten groeien van hun medewerkers(tevredenheid) potentie had.

Dat resulteerde in meer aanvragen van bedrijven om hulp bij het terugwinnen van vertrouwen van medewerkers, hun betrokkenheid te vergroten en nieuwe medewerkers beter te onboarden. Ik help bedrijven dit op een gestructureerde manier te doen. Campagnematig, of door zelf een programma te initiëren om medewerkerstevredenheid te vergroten.

Met welke onderdelen binnen HR-Communicatie houd jij je specifiek bezig?

Met name branding en engagement. Voor bedrijven die de betrokkenheid van (nieuwe) medewerkers willen vergroten ontwikkel ik onboarding- en employee engagement campagnes/programma’s in lijn met hun (gewenste) kernwaarden en passend bij de medewerkers en natuurlijk in de juiste tone of voice.

Welke tip wil je de leden van HR & Communicatie geven?

Vaak doen bedrijven die hun medewerkersbetrokkenheid willen vergroten, ‘gewoon’ even iets leuks. En wordt het er ook nog eens even bij gedaan. Leuk aardigheidje, borreltje enzovoorts. Stiekem kost het er even bij doen best veel tijd en ook best wel veel geld. En het effect is marginaal.

Juist door er een campagne dan wel een programma van medewerkersbetrokkenheid van te maken, is de impact veel groter. Als bedrijf laat je dan echt zien dat je ergens voor staat. Het gebeurt op een gestructureerde wijze waardoor de boodschap veel beter landt. Met als bijkomend voordeel dat het uiteindelijk vaak niet meer geld kost en zeker tijd bespaart.

Kortom: als je wat wilt doen om de medewerkerstevredenheid te vergroten, doe het dan goed en doordacht en niet even erbij.

Waarvoor kunnen onze leden bij jou terecht?

Voor advies over hoe onboarding/employee engagement op een gestructureerde wijze kan worden ingericht. Met de juiste mix van fun en inhoud. Dat alles op een creatieve, pakkende manier verpakt.

Jasper Henkelman

E-mail: j.henkelman@lijnrecht.nl
Website: www.lijnrecht.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie