Personal Branding: de beste versie van jezelf in de wereld zetten…+ kennisevent 24 feb.
Personal Branding is ruim 10 jaar geleden in de VS ontstaan. Tom Peters was de eerste managmentgoeroe die deze term gebruikte. Er is nog steeds geen Nederlandse vertaling. Veel mensen hebben moeite met deze benaming. Het klinkt nogal glad om jezelf als merk te beschouwen.
Iedereen is echter een personal brand. Bewust of onbewust. Jij bent een eigen merk. Wat voor merk dan? En hoe kan een mens een merk zijn? En wat is dan de lading van je merk? Waar staat je merk voor? Wat roept het op? Welke indruk laat je na in de hoofden van mensen? Mensen plakken graag etiketten. Mensen houden van mensen kijken, van analyseren, van interpreteren….Wat we zeggen, hoe we ons gedragen, onze houding zorgt voor een emotionele reactie van anderen. Iemand mag je of iemand mag je niet. Iemand wordt blij van je of niet. Jij kan dus iets voor anderen betekenen. Er zijn mensen voor wie jij van toegevoegde waarde bent, door wie je bent en wat je doet. Het heeft te maken met het gevoel dat ze bij je hebben als je iets zegt of hoe je je gedraagt.
Het gaat erom jezelf te zijn, steeds meer en meer. Je bent namelijk het leukst, effectiefst en succesvolst als je zoveel mogelijk jezelf kan zijn. Op die manier kan je mensen raken… Gewoon door zo goed mogelijk jezelf te zijn. Zelfonderzoek kan je helpen om een krachtig, helder en positief beeld van wie jij bent te krijgen. Hierdoor kan je vanuit je sterktes werken, en uitputting voorkomen.
Je wordt binnen de 4 seconden in een hokje geduwd, dus kan je maar beter zelf bepalen in welk hokje. Dit is geen doel op zich. Personal branding dient om je te helpen je persoonlijke doelen te realiseren. Persoonlijke doelen die belangrijk zijn om je missie te vervullen. Datgene wat je diepste wens is en waarvoor jij het gevoel hebt dat je op deze aardbol rondloopt. Zodat je iets voor anderen kan betekenen. Hierdoor ga jij als mens zingeving ervaren, en groeien…
Personal Branding is een geheel van inzichten, tips en ideeën over hoe je ervoor kunt zorgen dat mensen weten wie je bent, waar je voor staat, en waarvoor je gebeld wil worden. Als niemand weet wie je bent, of als niemand weet waarvoor ze je moeten bellen, dan zal het waarschijnlijk erg lang duren voordat je opdrachten/banen krijgt die je graag wil hebben. Het internet kan dit alles versterken of verzwakken.
Personal Branding is een manier van denken, van werken. Je gaat anders naar jezelf kijken. Je wordt meester van je eigen loopbaan. Je gaat jezelf helder, consistent en onderscheidend positioneren. Noem het ‘persoonlijk leiderschap’. Wat wij doen is je uitnodigen. Uitnodigen om te leven met je zintuigen open, om alert te blijven en waar het kan de nodige veranderingen door te voeren in je denken en handelen als professional. Niet als vrijblijvende optie, maar als bittere noodzaak om te kunnen overleven in de wereld van morgen. Uitnodigen om je te verbinden met andere mensen, om meerdere kanten van je persoonlijkheid te ontdekken en te ontwikkelen, om open te staan voor frisse informatie en oude denkbeelden achter je te laten.
En jij? Wat doe jij het liefste? Voor wie? Door wie wil jij gebeld worden? Wat maakt jou uniek? Wat heb je je klanten te bieden? Wat is er over jou terug te vinden op het net?
Meer weten? Kom dan op 24 februari 2010 naar het kennisevent over personal branding en social media!
Datum: 24 februari, inloop met broodje om 18.00 uur, start 18.30, borrel 20.30
Kosten: € 50,= excl. BTW, incl. broodje en borrel.
Waar : Nog nader te bepalen maar in Zuid Limburg
Sprekers: Katrin Van de Water, zaakvoerder Passion for Work (http://www.passionforwork.net/) en Guy Vroemen, manager We4finance (http://www.we4finance.nl/)
Inschrijving: Guy.Vroemen@we4finance.nl.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!