Masterclass Employer Branding op 29 september 2025
Datum: 29 September 2025
Tijd: 10:30 - 17:30 uur
Locatie: Weena 200, 3012 NJ Rotterdam
Kosten: € 2e persoon 25% korting - Combikorting
Kosten voor niet-leden: € 795,- ex. btw
Employer branding: de spiegel van je identiteit
Versterk je positie op de arbeidsmarkt met een krachtig werkgeversmerk, onderscheidende positionering en een sterk EVP. In deze intensieve masterclass ontdek je alle facetten van employer branding, storytelling en EVP. Van ontwikkeling tot implementatie. Leer hoe je gebruik kunt maken van je employer brand bij zowel het aantrekken van nieuw talent als het inzetten van je huidige medewerkers als brand ambassadors.
Programma
Het programma begint om 10.30 uur. Om 17.30 uur wordt de masterclass afgesloten.
Welkom
Essentie van Employer branding
Wat is employer branding en hoe verhoudt het zich tot zaken als arbeidsmarktcommunicatie, recruitment marketing, candidate experience en medewerkersbetrokkenheid? Waarom is employer branding belangrijk en hoe kun je van binnenuit werken aan een sterk werkgeversmerk?
Van EVP’s tot werkgeverspositionering
Het gaat bij employer branding om je verhaal als werkgever. Grootste struikelblok daarbij is de keuze van een authentieke én onderscheidende positionering ten opzichte van de arbeidsmarktconcurrentie. Hoe kom je op basis van jouw employee value proposition tot een duurzame werkgeverspositionering voor jouw eigen organisatie? Aan de hand van een kleine opdracht ga je aan de slag met een blauwdruk voor jouw eigen werkgeverspositionering.
Lunch
Van employer story telling tot contentstrategie
Als je vanuit je positionering een werkgeversverhaal hebt geformuleerd, moet je het tot leven brengen. Op basis van de verhalen vanuit de organisatie wordt het verhaal van de werkgever verteld vanuit het perspectief van de (potentiële) medewerker. We laten je zien hoe je komt tot employer story telling en hoe je met een content strategie kunt bouwen aan je werkgeversmerk?
Stappenplan employer branding
Behalve de inhoud is ook het proces om te komen tot een employer brand aanpak cruciaal. Wie betrek ik erbij in welke fase? Welke rollen moet ik – intern en extern – invullen om het proces door de organisatie te krijgen. Vanuit hun praktijkervaring schetsen de docenten ook dit deel van employer branding. Aan de hand van een stappenplan met vele praktijkvoorbeelden krijg je handvatten om zelf aan de slag te gaan met employer branding.
Energy break
Case
Ter afsluiting zet je jouw tanden in een concrete case. Je gaat in een groepje aan de slag, en presenteert ook je advies. Op deze manier breng je direct het geleerde in de praktijk, en kun je ook sparren met andere deelnemers om te leren van hun ervaringen.
Vragen en afronding
Vragen over employer branding kunnen worden voorgelegd aan de docent(en) en collega-deelnemers.
Aan het eind van de dag ga je naar huis met veel theorie en praktijkvoorbeelden. En we zorgen er ook voor dat je de dag erna vol inspiratie aan de slag kunt met je eigen employer brand.
Werkwijze
In een groep van maximaal 16 deelnemers ga je (inter)actief aan de slag met employer branding. Er is veel ruimte voor delen van kennis en ervaringen. De deelnemers werken aan kleine opdrachten om hun eigen employer-branding-strategie direct in de praktijk te brengen.