Masterclass Arbeidsmarktcommunicatie

Datum: 22 April 2021
Tijd: 10:30
Locatie: Het Industriegebouw, Rotterdam
Kosten: € 795

In een dag alles over Arbeidsmarktcommunicatie

Je verkent in een sneltreinvaart in deze intensieve dag de breedte van het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. introductie in arbeidsmarktcommunicatie, doelgroep gerichte werving, employee relationship management, employer branding en arbeidsmarktcommunicatie strategie. Met veel praktijkvoorbeelden.

Programma

Het programma begint om 10.30 uur. Om 17.30 uur wordt de masterclass afgesloten. Onderwerpen die aan bod komen deze dag:

Welkom en korte kennismaking
We doen een voorstelronde, waarin iedere deelnemer ook zijn/haar arbeidsmarktcommunicatie-situatie schetst.

Essentie van arbeidsmarktcommunicatie
Wat is arbeidsmarktcommunicatie? Hoe verhoudt het zich tot HRM, Recruitment en Communicatie? Welke arbeidsmarktcommunicatie doelstellingen zijn er?

Werving
Arbeidsmarktcommunicatie is het vliegwiel van werving. Hoe optimaliseer je de werving met onder meer persona’s, doelgroepgericht denken en de juiste media- en middelenmix?

Employee relationship management
Social media, referral recruitment en talentpools. Zomaar wat voorbeelden van ‘employee relationship management’, een strategie die steeds belangrijker wordt binnen arbeidsmarktcommunicatie. Ontdek de kracht van deze strategie, zie de mogelijkheden en leer waar je op moet letten als je hiermee aan de slag gaat.

Employer branding
Een goede werkgeverspositionering en employer branding helpen jouw merk in de arbeidsmarkt te zetten. Maar hoe kom je tot een goede werkgeverspositionering en wat is employer branding nu eigenlijk echt? In dit onderdeel leer je welke stappen je zet om op de juiste manier met je werkgeversmerk aan de slag te gaan.

Arbeidsmarktcommunicatiestrategie
Als afsluiter van de dag staan we stil bij hoe je arbeidsmarktcommunicatie strategisch kunt benaderen en hoe je de eerder besproken onderwerpen optimaal kunt samenvoegen in een arbeidsmarktcommunicatieplan.

Vragen en afronding
De mogelijkheid om vragen over arbeidsmarktcommunicatie voor te leggen aan de docent(en) en collega-deelnemers. Dat kan natuurlijk de hele dag, maar aan het eind van de dag staan we hier nog extra bij stil.

Aan het eind van de dag heb je veel theorie en praktijkvoorbeelden langs zien komen. Hiermee kan je de dag erna vol inspiratie aan de slag met je eigen arbeidsmarktcommunicatie.

Na afloop van de masterclass Arbeidsmarktcommunicatie:

  • Weet je hoe je arbeidsmarktcommunicatie intern op de kaart kunt krijgen en houden
  • Heb je concrete aandachtspunten voor jouw werving
  • Weet je de juiste wervingsboodschappen te kiezen
  • Weet je hoe je meer rendement kunt halen uit jouw personeelswerving
  • Heb je een stappenplan voor jouw employer branding
  • Heb je een aanzet voor jouw arbeidsmarktcommunicatiestrategie