Arbeidsmarktcommunicatie nieuwe stijl
15 mei inspiratiesessie over AMC, werken-bij websites, video’s en Layar
Het #Nieuwjaarstreffen in januari kreeg als rapportcijfer een 8. Ik ben dus enthousiast aan de slag gegaan voor een interessant volgend event waar drie – in de enquête – hoog gewaardeerde elementen centraal staan: het moet vakinhoudelijk zijn, interactief en de mogelijkheid bieden om te netwerken.
Op donderdag 15 mei maken drie vakgenoten zich vrij om jullie in een middag – die start met een lekkere lunch en afgesloten wordt met een drankje – bij te praten over ‘Arbeidsmarktcommunicatie nieuwe stijl’.
Deze inspiratiesessie wordt mogelijk gemaakt door Limebizz Layar Concepts, Brand Engineers en Zandbeek. We krijgen praktische verhalen uit de praktijk te horen die jou verder helpen bij het professionaliseren of vernieuwen van arbeidsmarktcommunicatie en online recruitment.
Toelichting op het programma van donderdagmiddag 15 mei 2014
Ruud Schoen (Brand Engineers) is in 2012 een periode werkzoekend geweest. In die periode bezocht hij veel carrièresites. Wat hem opviel was dat veel organisaties er nauwelijks in slagen een website interessant en ook eenvoudig in het gebruik te maken. Dit inspireerde hem in wat hij nu doet. Ruud is gespecialiseerd in werken-bij websites die zorgen voor voorkeursposities. Zijn workshop heet ‘Vertalen bedrijfswaarden naar de carrière website’. Daarnaast weet hij ook veel over hoe je aandacht van generatie Y vast kunt houden.
Timo Vorstenbosch (Zandbeek.) weet als geen ander hoe je eigen medewerkers inzet voor in- en externe communicatie. Hij gaat in op een aantal trainee video’s die hij voor ABN AMRO heeft gemaakt. Ook laat hij zien hoe de directeur van BAM Woningbouw een bouwplaats opgaat om collega’s te interviewen. Timo’s uitgangspunt: ‘Hoe kan ik video inzetten voor meer engagement, fans en volgers?’
Paul van de Looij (Limebizz) heeft een serie projecten die de moeite waard zijn om te delen en waarbij ook de inzet van Layar goed geïllustreerd wordt. Ik noem er drie: de Wegener bewaarbijlage van de Winterspelen in Sotchi, vacatures binnen een straal van 10 kilometer op je smartphone en het opbouwen van een database van kandidaten/profielen op grond van interacties. Paul is gespecialiseerd in het toepassen van de Layar techniek, via print naar de sites/video’s. ‘Vraag en aanbod in de arbeidsmarkt bij elkaar brengen op een vernieuwende, innovatieve en ludieke wijze’ heet de introductie die Paul van de Looij op 15 mei geeft.
Uitnodiging en programma 15 mei 2014 (PDF)
HR-Communicatie.nl organiseert ongeveer drie keer per jaar een ontmoeting. Dit doen wij altijd met een aantrekkelijk programma in combinatie met een gezellige netwerk borrel. Vanuit een inhoudelijke invalshoek brengen wij je nieuwe inspiratie! Kom je ook?
Donderdag 15 mei 2014 * 12:30 – 17:00 uur, incl. lunch * De Waag, Amsterdam
Doelgroep
Arbeidsmarktcommunicatie professionals, HR-professionals verantwoordelijk voor W&S, (Marketing)communicatieprofessionals verantwoordelijk voor Job Marketing, Internal en/of Employer Branding
Aanmelden
HR-Communicatie leden en introducés zijn van harte welkom, als je je maar aanmeldt via mail@ingebeckers.nl. We hebben een maximum aantal deelnemers voor deze inspiratiesessie, dus schrijf je snel in!
FLICKR FOTO: Moyan Brenn
Klinkt interessant. Volgen er dit jaar nog dergelijke inspiratiesessies?