Internal Branding finalisten: Eneco, Lommerrijk en ONVZ

De vakjury van de Internal Branding Jaarprijs heeft de beste Internal Branding praktijkcases van 2013 geselecteerd: Eneco, ONVZ en Lommerrijk.

Zij strijden op dinsdag 11 maart 2014 in de MINI Brandstore te Amsterdam voor deze prestigieuze prijs. Op deze dag presenteren de drie finalisten hun cases live. De finalisten zullen dan moeten aantonen dat het merk intern wordt waargemaakt en extern tot succes leidt. De vakjury bepaalt samen met het publiek die avond welke organisatie het meest merk-waardige Internal Branding voorbeeld van 2013 is.

Eneco

Energieleverancier Eneco heeft met Eneco Express een plaats in de finale bemachtigd. Eneco Express is een unieke vorm van Social Media voor intern gebruik waarmee medewerkers met verhalen en ideeën hun collega’s inspireren en activeren op de strategie van Eneco. De jury waardeert dat de medewerkers zelf bepalen of en hoe ze hun ‘social rol’ oppakken waardoor er door alle lagen van de organisatie heen interne ambassadeurs ontstaan. De case sluit bovendien duidelijk op de identiteit van de organisatie (samen en duurzaam).

Lommerrijk

Lommerrijk is een Rotterdamse horecaonderneming op een unieke locatie aan het water in Rotterdam. De jury heeft Lommerrijk genomineerd omdat aan de hand van een duidelijke positionering de eigen mensen ‘in charge’ zijn gezet. Met een praktische, Rotterdamse uitvoering en eenvoudige maar effectieve hulpmiddelen.

ONVZ

Volgens de jury verdient zorgverzekeraar ONVZ een finaleplek omdat er veel aandacht en geduld is getoond om de boodschap stapsgewijs en vanuit een olievlekwerking bij de medewerker over te brengen. En dat een hoeveelheid en verscheidenheid aan middelen is ingezet.

Het Internal Branding Jaarprijs evenement vindt plaats op 11 maart 2013 van 19.00 uur tot 23.00 uur in de MINI Brandstore. Er zijn nog kaarten beschikbaar. Voor meer informatie: www.ib-jaarprijs.nl

De vakjury

De vakjury die de drie finalisten heeft bepaald bestaat uit voorzitter Rik Riezebos (namens
EURIB), Sabine van Roon Orgelist (partner @Pyth, namens NIMA), Youssef Eddini (NOS,
namens Logeion), Tom Haak (HR directeur Arcadis, namens HRcommunity), Sjaak Hoogkamer
(hoofdredacteur Marketing Tribune), Inge Beckers (namens HR-Communicatie.nl), Jan Willem
Koch (voormalig directeur Etos) en Raymond Smits (formule directeur VVV).

 

De Internal Branding Jaarprijs

De Internal Branding Jaarprijs is een vakprijs voor dat bedrijf of die organisatie waar Internal
Branding in dat jaar aantoonbaar effect heeft gehad. Een prestigieuze prijs omdat hij gaat over
medewerkers. En iedereen weet dat betrokken medewerkers essentieel zijn voor organisaties.
En dat het waarmaken van beloftes door de medewerkers belangrijker is dan het roepen ervan.
Het waarmaken zorgt voor merk-gemotiveerde medewerkers en loyale klanten. De prijs blijkt
gezien de ingezonden cases en de aanwezigen bij de jaarlijkse uitreiking een succes. Dit heeft
tot nu toe geleid tot 3 prachtige winnaars: in 2010 het St Franciscus Gasthuis, in 2011 Etos en in 2012 VVV.

Bron: Marketing Tribune

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie