Programma Nieuwjaarstreffen 2014

Dynamisch Duo

Het jaar is begonnen. Iedereen is vol goede moed. Herken je dat gevoel? Het heeft iets weg van de start van een sportwedstrijd. Maar zoals dat gaat met hockey, voetbal of tennis, je kunt het spel winnen of verliezen. Voor ons is het niet anders. De arbeidsmarkt heeft toppers nodig. Werknemers moeten het verschil maken. De huidige tijd vraagt dit van ons. En precies dit is één van de redenen dat HR en Communicatie professionals steeds vaker met elkaar willen samenwerken.

Zijn we hier al een beetje bekwaam in? Hoe is het gesteld met de multifunctionele samenwerking binnen onze organisaties? En mocht je dit willen verbeteren, hoe richt je dit dan effectief in? Welke inbreng moeten wij hebben zodat wij samen met al onze collega’s daadwerkelijk het verschil kunnen maken?

Tijdens het nieuwjaarstreffen gaan wij hierover in gesprek met Han Mesters, Sector Banker bij ABN AMRO en mede auteur van het onlangs verschenen rapport ‘De kwantitatieve ontwikkeling van de Nederlandse beroepsbevolking’.

Twee leden uit ons netwerk warmen de discussie op met:

Hoe dynamisch zijn we bezig?

Simon van DooremalenIn welke mate werken HR en Communicatie samen in uw organisatie? Op een schaal van 1 tot 10, hoe waardeert u deze samenwerking? Is het wenselijk dat HR en Communicatie gescheiden disciplines blijven? Simon van Dooremalen, student Communicatiewetenschap en stagiair bij Ravestein & Zwart, zette eind 2013 een online survey uit onder HR- en communicatieprofessionals. Bij het nieuwjaarstreffen presenteert hij de meest opvallende resultaten uit zijn onderzoek.

Samenwerken met meer PRET

Frances PlaceDe uitdagingen van vandaag en morgen vragen om continue win-win situaties. Hoe realiseer je voordelen van een goede samenwerking tussen HR en Communicatie? En hoe vergroot je de effectiviteit van de teaminzet? Door Accountable te werken. Frances Place, van trainings- en adviesbureau Placey & Partners, licht de door haar ontwikkelde PRET-methodiek toe. PRET staat voor Probleem, Resultaat, Effect en Toegevoegde waarde. Met deze methode kan een team zichzelf Accountable en dus succesvol maken.

Programma Nieuwjaarstreffen HR-Communicatie

13:15 uur – Ontvangst
13:30 uur – Aanvang
14:00 uur – Toelichting  resultaten van het onderzoek van Ravestein & Zwart
14:30 uur – Presentatie van de methodiek PRET door Placey & Partners
15:30 uur – Inleiding en discussie ‘Hoe kunnen HR-Communicatie experts bijdragen aan het maken van het verschil?’, door Han Mesters van ABN AMRO
17:00 uur – Borrel

Tot vrijdag 17 januari 2014 op het hoofdkantoor van ABN AMRO, Gustav Mahlerlaan 10, Amsterdam.
Vooraf aanmelden is verplicht via Inge Beckers!

Presentaties in PDF
Simon van Dooremalen: Onderzoek HR-Communicatie_2013
Frances Place: PRET_Placey en Partners
Han Mesters: Verandering van Tijdperk_ABNAMRO

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie