Yellow Paper 2024: Generations
Double-OO duikt in de kansen en dilemma’s die ontstaan als generaties met elkaar samenwerken. Mariken Kooi en Raymond de Looze spraken met generatie-experts en interviewden CEO’s en leiders van twaalf uiteenlopende bedrijven over hun ervaringen op de werkvloer.
Voor de vierde keert lanceert Double-OO de Yellow Paper. Dat doen ze op hun zelfbenoemde Yellow Tuesday, de dag na Blue Monday. Deze wereldwijde meest deprimerende dag krijgt hierdoor een fijne positieve tegenhanger!
Deze editie van de Yellow Paper over de dynamiek, uitdagingen én kansen tussen generaties op de werkvloer is dikker dan ooit. Hij staat vol verhalen, data en visuals. Met dank aan de experts die hun inzichten gaven en aan de leiders van de twaalf bedrijven die hun ervaringen, dilemma’s, dromen en generatie-uitglijders met ons deelden.
-
Boomers (1946-1964) in 1 quote: Brood op de plank
“Diversiteit en inclusie zijn belangrijke randvoorwaarden voor een organisatie om echt succesvol te kunnen zijn.” Babyboomers stemden het vaakst ‘eens’ op deze stelling.
-
Gen X (1965-1980) in 1 quote: Niet lullen maar poetsen
Wat vind je het meest belangrijk in je werk? Gen X zegt luidt en duidelijk: Inspirerend leiderschap, tijd voor ontwikkeling en interessant werk (liefst met maatschappelijke impact.
-
Millennials (1981-1996) in 1 quote: YOLO
“Organisaties die Millennials in het topmanagement hebben, zijn beter in staat om de brug te slaan tussen generatie X en Z.” Millennials stemden het vaakst ‘eens’ op deze stelling.
-
Gen Z (1997-2010) in 1 quote: #staywoke
Armo Molenaar, Gen Z Expert van Bloom Agency: ‘Bied ontwikkeling aan zoals Netflix dat met films en series doet. Ik hoor vaak dat Gen Z lui is en dat ze niet willen werken, ik herken dat helemaal niet. Ze willen juist heel graag werken én impact maken.’
In de Yellow Paper 2024 vind je ook de inzichten uit het landelijke onderzoek naar de generatie-dynamiek wat Double-OO deed.
Download de Yellow Paper 2024 ‘Generations‘ via Double-OO!
We schrijven de Yellow Paper om te delen en praten er daarnaast over in workshops of events. Dus wil je meer weten of ben je nieuwsgierig hoe verschillende generaties zich verhouden binnen jouw organisatie of bij jouw klanten: laat het weten op mariken@double-oo.com en ik denk met je mee.