Inzicht in verloopcijfers 2023 tegen krapte op de arbeidsmarkt

De arbeidsmarkt is en blijft krap. Daarom is het nóg meer van belang om met een vooruitziende blik recruitment op te zetten. Met een goede opzet kun je de strijd om talent winnen. 

Hoe beter je de verschillende taken binnen een functie of afdeling kunt verdelen, hoe wendbaarder je als organisatie bent. Iedere medewerker op basis van hun talenten inzetten past bij een meer strategische koers op recruitment. Want hoe beter iedereen kan doen waar hij goed in is, hoe makkelijker je de wervingsactiviteiten hierop kunt aanpassen.

Voor het recruitmentplan anno 2024 is het cruciaal om inzicht te krijgen in het gedrag van de doelgroep op de arbeidsmarkt. Zijn werknemers loyaal tegenover de eigen  werkgever? Of gaan zij snel weer op zoek naar een nieuwe werkgever? Is er verschil tussen geslacht en ervaringsniveau? Hoe heeft zich dat ontwikkeld in de loop der tijd? Kortom: genoeg vragen waarop de antwoorden helpen om een sterk HR-, arbeidsmarkt- en recruitmentplan op te stellen. Daarmee kun je de krapte op de arbeidsmarkt goed te lijf!

Ben jij benieuwd naar de verloopcijfers in Nederland in 2023 per doelgroep? Download het rapport ‘Verloopcijfers 2023’ aan op de website van Arbeidsmarktcommunicatie.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie