5 redenen om LinkedIn Live in te zetten voor Employer Branding

Veel organisaties zijn inmiddels zichtbaar via een LinkedIn bedrijfspagina en snappen de kracht van dit platform. LinkedIn is het grootste zakelijke netwerk met 7,4 miljoen Nederlanders die ervan gebruik maken. Met andere woorden, 82 procent van werkend Nederland heeft een LinkedIn account.

Dit maakt van LinkedIn een van de meest effectieve tools om klanten te bereiken, met hen in contact te komen en om jouw bedrijfsmerk te versterken. Het platform is daarnaast ook in te zetten om talenten te werven. Je hebt de mogelijkheid om de LinkedIn bedrijfspagina op een effectieve wijze te gebruiken zoals bijvoorbeeld Waternet dat doet.

Wat is Linkedin Live?

Begin 2019 heeft LinkedIn een nieuw format gelanceerd waarmee je jouw zakelijke netwerk in een interactieve omgeving samenbrengt. Met LinkedIn Live is jouw organisatie is staat om krachtige merkmomenten te creëren, relaties met volgers te versterken en hun betrokkenheid op het platform te vergroten.

De organisaties die LinkedIn Live gebruiken zien gemiddeld 7x meer likes en 24x meer reacties voor Linkedin Live uitzendingen in vergelijking met reguliere video. Hieronder staan vijf redenen waarom jouw bedrijf LinkedIn Live moet inzetten voor employer branding.

1. Authentieke uitstraling

Authenticiteit en transparantie zijn cruciaal bij het opbouwen en communiceren van jouw employer brand. Het bieden van een live, een ‘onbewerkte kijk in de keuken-ervaring’ van jouw bedrijf is een krachtige manier om de unieke kwaliteiten ervan te laten zien en om jouw merk te onderscheiden van de concurrentie.

2. Live stream is de toekomst

Vroeger had je televisiezenders nodig om video content uit te zenden. Anno nu is de televisie niet interactief genoeg in een wereld die hunkert naar constante interactiviteit. Met de komst van LinkedIn Live kan jouw organisatie nu zelf live content delen. Je kan het commentaar en de reacties van de gebruikers zien. De data die LinkedIn Live genereert is krachtig, het heeft een serieus bereik en is voor diegenen die een groot publiek willen bereiken.

LinkedIn Live Data

3. Het is boeiend

Facebook Live video’s zijn bekeken door bijna twee miljard kijkers. Slimme bedrijven gebruiken Facebook Live video’s om hun merk te ‘vermenselijken’. Hetzelfde kan ook met LinkedIn Live door mensen mee te nemen achter de schermen voor bijvoorbeeld een productlancering, bedrijfsevenement of interview met HR. Hierdoor verhoogt de betrokkenheid van jouw doelgroep en maak je jouw bedrijf boeiend.

 Zie hieronder het voorbeeld van Denise Green van eCornell  

eCornell Linkedin Live Vivian Acquah

4. Het creëert een ‘Beyoncé FOMO-effect’

Live video is content met een ‘houdbaarheidsdatum’. Je kan live video opslaan, maar je kan nooit het moment nadoen. Het live-moment waarop je live video wordt bekeken en het gevoel dat men ervaart. Het is alsof je bij een live concert van Beyoncé of Kensington bent. Je kunt het opnemen, maar het gevoel zal nooit hetzelfde zijn als het gevoel van een live concert.

Door jouw content spannend te maken, geef je het FOMO-effect aan sollicitanten en klanten door. FOMO staat voor ‘Fear of Missing Out’. Oftewel: de angst om iets belangrijks, leuks of unieks te missen. Hiermee maak je jouw organisatie aantrekkelijk, misschien net zo aantrekkelijk als de concertkaarten van Beyoncé.

5. Geweldige kandidaat ervaring

LinkedIn Live is een power tool om jouw employer brand als authentiek en krachtig te positioneren. Het zorgt er voor dat kandidaten met jouw bedrijf willen connecten, vooral wanneer jouw bedrijf gebruik maakt van het ‘Beyoncé FOMO-effect’.

4K videos zeggen meer dan 3.6 miljoen woorden

uc?export=view&id=1YJV79Ksv4aRaUOveEKomAzjZM-lWeKOn

Samengevat is LinkedIn Live video:

  • Real-time
  • Interactief
  • Uniek!

Onthoud dat de kijker geen perfectie wil. Zij willen openheid, eerlijkheid en authenticiteit wanneer ze kijken naar jouw LinkedIn Live video.

Heb je vragen of wil je meer leren over hoe jouw bedrijf LinkedIn Live kan inzetten?

Neem dan contact met Vivian Acquah op via info@vivalavive.com of (06) 3191 6922.

 

Lees ook: Interne podcast, de tool om werknemersbetrokkenheid verbeteren!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie