Verwachtingen managen in social media

Social Media een HR aangelegenheid? Of een communicatie-vraagstuk? Of misschien meer marketing? Tja, deze gedachte gaat anno 2011 niet meer op. Social Media gaat dwars door bestaande structuren en procedures heen. Dus wat doen we… nieuwe regels en procedures!

Regels
We leggen het Social Media gebruik vast in een reglement. Want we willen wel een beetje grip houden op de informatie die naar buiten gaat. En het is ook niet de bedoeling dat onze medewerkers de hele dag gaan twitteren of facebooken.

De grote Van Dale
Laten we de realiteit onder ogen zien. Niet voor niets wordt ’twitteren’ als werkwoord opgenomen in de grote Van Dale. Het is niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij. Er is maar één oplossing…

Omarmen!
Omarm de social media, maak er gebruik van en doe er je voordeel mee. In plaats van tegen beter in gaan vechten en hopen dat het verdwijnt. Hoe zorg je ervoor dat je op een positieve wijze social media omarmt en toch ook enig grip weet te houden op het nieuws dat de wereld in gaat?

Heb jij de antwoorden, of heb je soortgelijke vragen? Doe dan mee op donderdagmiddag 15 september in Seat2Meet Utrecht. Het HR Communicatie Netwerk zorgt ervoor dat je geïnspireerd en met antwoorden de deur uitgaat. Meld je hier aan!

Deze blog is geschreven door Marieke van Heek

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie