Lid! Sandra Wesselman: ‘Als je merk binnen niet geleefd wordt, heb je naar buiten toe geen verhaal’

Graag stellen wij ons communitylid Sandra Wesselman – een fan van ‘eerlijke’ communicatie – aan jullie voor:

Wie ben je en wat doe je?

Sandra Wesselman, Managing Partner bij No925 Communicatie en Vaz Dias Communicatie. De naam van ons bureau No925 (zeg: ‘No 9 to 5’ als knipoog naar de stereotype functie-eis ‘geen 9 tot 5-mentaliteit’ die je nog veel te vaak in vacatureteksten tegenkomt. Een mentaliteit die wij overigens ook bij onszelf niet herkennen 😉.

No925 is gespecialiseerd in arbeidsmarktcommunicatie en jobmarketing. Claudia van Emmerloot en ik hebben dit bureau opgericht om ons richting potentiële klanten duidelijk te positioneren als bureau met veel verstand van en ervaring op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Binnen ons al bestaande communicatiebureau Vaz Dias bleef dat toch teveel verstopt. Sinds de start van No925 hebben een aantal mensen me gevraagd of Vaz Dias dan ophoudt te bestaan na ruim 110 jaar. Nee, zeker niet, dat blijft het allround communicatiebureau dat het altijd is geweest.

Wat versta jij onder HR-communicatie? En met welke onderdelen houd jij je specifiek bezig?

Onder HR-communicatie versta ik alle communicatie met de interne- en externe doelgroepen vanuit de HR-kolom. Binnen No925 houden we ons vooral bezig met externe arbeidsmarktcommunicatie, maar zijn we ook regelmatig actief met interne communicatie. Per slot van rekening is het belangrijk om de interne doelgroepen mee te nemen in het verhaal dat je je externe doelgroepen vertelt. Als je merk binnen niet geleefd wordt, dan heb je naar buiten toe eigenlijk geen verhaal.

We helpen bedrijven als het gaat om hun werkgeverspositionering, uitwerking daarvan in creatief concept en de daarbij behorende middelen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de werkenbij-site, video, social media en goede vacatureteksten.

Waar, wanneer heb je onlangs nog HR-communicatie kennis gedeeld?

Als arbeidsmarktcommunicatiespecialist zorgen we ervoor dat we goed op de hoogte blijven van alle relevante ontwikkelingen binnen ons vakgebied. Deze kennis delen we natuurlijk met onze klanten in onze reguliere contacten. Ook organiseren we kennissessies voor onze klanten, waarbij we bijvoorbeeld het recruitment team bijpraten over de stand van zaken op de arbeidsmarkt en ontwikkelingen binnen arbeidsmarktcommunicatie.

Welke tip wil je de leden van HR & Communicatie geven?

Je ziet al steeds meer dat bedrijven eerlijker worden in hun communicatie. Ik vind dat een hele positieve ontwikkeling. Maar laten we wel uitkijken voor het Instagram-effect: laat niet alleen de mooie dingen zien, maar ook de dingen die niet goed gaan. Dat maakt je als bedrijf wat mij betreft nog sympathieker. Albert Heijn doet dat wat mij betreft heel goed op hun Instagramaccount @werkenbijalbertheijn waar ze ook de nadelen van het werken als vakkenvuller laten zien.

Voor welke vragen kunnen onze leden bij jou terecht?

In principe voor alle vragen op het gebied van communicatie. Maar vooral toch als ze werk willen maken van hun werkgeverspositionering, hulp nodig hebben bij goede vacatureteksten, of andere communicatieactiviteiten richting hun arbeidsmarktdoelgroepen, in- en extern.

Sandra Wesselman

06-24825454

sandra@No925.nl

No925.nl

Sandra op LinkedIn

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie