Employer brand managers gevraagd
HR plaatst meer Employer Brand Managers ooit, aangezien de ‘War for Talent’ nog steeds gaande is. Het aantal Employer Brand Managers is in de laatste vier jaar bijna verdrievoudigd, concludeert People in Business in haar Employer Brand Benchmark Survey. Aan het onderzoek deden 104 nationale en internationale organisaties mee, waarvan 1/3 meer dan 50.000 werknemers telt.
De belangrijkste voordelen van een Employer Brand strategie:
1. Het aantrekken van juiste en passende talenten (60%)
2. Een consistente boodschap in alle arbeidsmarktcommunicatie alsmede een beter werkgeversimago (beiden 54%)
3. Een hogere waardering in Employee Engagement (43%)
Sophy Pern, directeur van People in Business ziet de erkenning en het belang van het onderhouden en managen van een werkgeversmerk groeien bij organisaties, ‘Het staat op de agenda van de CEO’. Daarbij merkt zij op dat ‘De sleutel tot het succes ligt in de multifunctionele benadering.’
Lees de artikelen verschenen over dit onderzoek op de site van People in Business.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!