Seminar: Beter werven in de zorg

Datum: 24 September 2020
Tijd: 11.00 tot 16.30 uur
Locatie: Centraal in Nederland
Kosten: € 395
Kosten voor niet-leden: € 495

Beter werven in de zorg

Zorgorganisaties voelen dagelijks de krappe arbeidsmarkt. Of het nu gaat om een verpleegkundige, basisarts, psychiater of operatie-assistent, vacatures zijn steeds lastiger in te vullen. Medewerkers moeten hierdoor vaker extra diensten draaien en mogen soms in de zomer minder vakantie opnemen. Met alle gevolgen voor druk op de afdelingen en stijgen van het ongewenste verloop. Zorgwerkgevers moeten alles uit de kast halen om goede mensen te vinden en aan zich te verbinden. Maar op welke manieren kun je het beste jouw wervingsproblematiek aanpakken?

Martijn Hemminga en Inge Beckers geven je in dit sectorseminar tips, inspiratie en verbeteringen voor jouw werving van nu en die van morgen en overmorgen. Want vandaag ervaar je al wervingsproblemen, maar die van (over)morgen zijn waarschijnlijk nog groter als je vandaag niet start met het aanpakken van de wervingsproblematiek van morgen. Aan de hand van cijfers, veel praktijkvoorbeelden en twee gastsprekers leer je hoe je jouw werving naar een hoger niveau kunt tillen. De eerste drie seminars hebben reeds plaatsgevonden en waren uitverkocht. Dus schrijf je tijdig in voor het seminar op donderdag 24 september 2020.

Mooie korting voor HR- en communicatieprofessionals!

  • Wanneer je samen met een collega van dezelfde organisatie inschrijft, ontvang je ieder €  75,- korting. Je betaalt €  420,- in plaats van €  495,- exclusief BTW. Gebruik hiervoor de kortingscode eb-zorg.*
  • Kom je alleen en ben je lid van HR & Communicatie dan krijg je 10% korting.
    Schrijf je in voor uiterlijk 31 juli 2020 met de kortingscode: hrcom-zorg 

Programma

Het programma begint om 11.00 uur, met inloop vanaf 10.45 uur. Om 16.30 uur wordt het sectorseminar afgerond.

Essentie van beter werven
Wat is de essentie van goed werven binnen de zorg? Hoe zorg je voor goede werving op de korte en middellange termijn en relatiemanagement (employee relationship management) en werkgeversimago (employer branding) op de (middel)lange termijn?

Beter werven op korte termijn
Op basis van de resultaten van het onderzoek Stand van Werven binnen de zorg wordt gekeken op welke wijze je jouw werving kunt optimaliseren op de korte termijn. Je brengt voor jouw eigen organisatie de prioriteiten in kaart, zodat je naar huis gaat met een blauwdruk voor een verbeterplan op de korte termijn.

Lunch

Werving bij Amsterdam UMC
Het behouden van medewerkers is voor Amsterdam UMC een groot aandachtspunt. Een goed onboarding programma draagt bij aan een lager verloop en hier zetten zij op dit moment vol op in. Op 7 juni 2018 is deze organisatie bestuurlijk gefuseerd en is de naam verandert in Amsterdam UMC. Nieuwe medewerkers maken sinds kort op een leuke, laagdrempelige en informatieve manier kennis met Amsterdam UMC en niet alleen met de locatie waar zij komen te werken. Giselle Straathof en Manouk Bakker nemen je graag mee op reis naar waar zij nu staan en de uitdagingen die nog voor hun liggen.

Beter werven op de (middel)lange termijn
Op basis van de resultaten van het onderzoek Stand van Werven binnen de zorg wordt gekeken op welke wijze je jouw werving kunt optimaliseren op de middellange en lange termijn. Je brengt voor jouw eigen organisatie de prioriteiten in kaart, zodat je naar huis gaat met een blauwdruk voor een verbeterplan op de (middel)lange termijn.

Break

10x inspiratie
In sneltreinvaart krijg je 10 uiteenlopende inspirerende voorbeelden om beter te werven in de zorg. Laat je inspireren door deze voorbeelden om doelgroepgericht, out-of-the-box en/of effectief beter te werven.

Werving bij Zorggroep Noorderboog
Peter Vervloet en Margré Keizer geven een kijkje in de wervingskeuken van Zorggroep Noorderboog. Vanuit een vers bijgestelde visie ‘Omdat jij ertoe doet’ delen zij hun ervaringen in hun aanpak en communicatie met de arbeidsmarkt. Zorggroep Noorderboog is tevens een koploper organisatie en werd bekend door de geslaagde actie ‘baan in 1 dag’.

Vragen en afronding
Laatste vragenronde waarin vragen kunnen worden voorgelegd aan de docenten en collega-deelnemers.

Werving staat bovenaan de agenda van zorgorganisaties. Van ouderenzorg tot thuiszorg en van ziekenhuis tot GGZ. Tijdens dit seminar krijg je concrete handreikingen om op korte, middellange en lange termijn jouw werving te optimaliseren. Met veel praktijkvoorbeelden, twee sprekers en twee inspirerende gastsprekers!