Lid! Ruud Schoen: ‘Gewoon zonde die kloof tussen kandidaat en werkgever’

Wat fijn om aan jullie ons nieuwe communitylid Ruud Schoen voor te stellen. Ruud is Facebook & Instragram marketing specialist. Hij helpt organisaties en ondernemers betere resultaten te halen op deze platformen. 

Wie ben je?

Ik ben Ruud Schoen en sinds vijf jaar zelfstandig ondernemer binnen social media marketing. In het verleden heb ik voor Unique Uitzendbureau gewerkt. Daar is mijn interesse in werving en selectie ontstaan. Tijdens de crisis ben ik een tijdje werkzoekend geweest en toen merkte ik pas hoe bedrijven zich soms opstellen tegenover kandidaten. Ik denk dat daar marketingtechnisch nog een wereld te winnen is en dat probeer ik nu voor klanten te doen.

Wat is jouw visie op HR-communicatie?

Ik denk dat iedereen vanuit zijn vak daar zijn eigen visie op heeft. Voor mij als marketeer betekent het de wijze waarop ik opgemerkt wordt in de markt, kandidaten benaderen en geïnteresseerd krijg om te reageren. Ik houd me puur bezig met het bereiken van kandidaten via met name Facebook & Instagram. Deze kanalen geven onwijs veel (visuele) communicatiemogelijkheden die nog door te weinig werkgevers optimaal gebruikt worden. Ik ondersteun ze met de juiste strategie en invulling.

Waar heb je onlangs nog kennis gedeeld, organisaties geholpen vanuit de vraag:
‘Hoe informeer, motiveer en verbind je (toekomstige) medewerkers?’

Mijn bevindingen deel ik, hoe kan het ook anders, op social media. Verder zat ik afgelopen week nog aan tafel met een klant om hun social recruitment strategie voor de aankomende maanden te bespreken.

Heb je een droom voor het vak?

Wat ik merkte in mijn werkzoekende periode is dat er een behoorlijke kloof zit tussen kandidaat en werkgever. Dat vind ik zonde, want daardoor wordt er minder met elkaar gecommuniceerd. Ik ben van mening dat hoe meer je met je doelgroep in gesprek gaat, hoe eerder je een band opbouwt en men eerder geneigd is om te solliciteren. Vanuit mijn bedrijf werk ik aan oplossingen die ervoor zorgen dat die drempels verdwijnen. Mijn droom zou een oplossing zijn waarbij het bereiken en de voorselectie van kandidaten volledig op een natuurlijke manier geautomatiseerd wordt. Alsof je met echte mensen in gesprek bent. Dat klinkt misschien als een jaar 3030 verhaal, maar is veel dichterbij dan je denkt.

Voor welke vragen kunnen onze leden bij jou terecht?

Je kunt altijd met mij in gesprek als je vragen hebt over het bereiken van je doelgroep. Ik help je graag met frisse invalshoeken over het benaderen en betrokken houden van kandidaten.

Ruud Schoen

ruud@brandengineers.nl

https://ruudschoen.nl

Ruud op LinkedIn

Brand Engineers op Facebook

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord