Lid! Silene Geuze: ‘Ik wil organisaties bewust maken dat investeren in employer branding loont’

Graag stellen wij aan jullie ons nieuwe lid Silene Geuze voor. Silene is zelfstandig ondernemer. Vanuit haar bedrijf Moving2Work helpt ze  organisaties bij het versterken van hun werkgeversmerk en bij het (meer) zichtbaar worden én blijven voor talent. 

Wie ben je en wat doe je?

Mijn naam is Silene Geuze. Met mijn man, dochter Roos en zoon Thijs, wonen wij in Bussum. Als zelfstandig ondernemer help ik (middel- en grote) organisaties bij het versterken van hun werkgeversmerk, zodat zij zichtbaarder worden voor hun wervingsdoelgroepen. Met de nodige energie begeleid ik projecten in employer branding, arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Van het bepalen van de wervingsdoelgroepen, het uitdenken van een arbeidsmarktcommunicatiestrategie tot het begeleiden en opleveren van een (merk- of doelgroepgerichte) campagne.

Vaak zie ik organisaties van alles uit de kast trekken om talent te benaderen en dan mis ik de ‘persoonlijkheid’ van de organisatie, hun onderscheidend vermogen. Sterke merken investeren in het naar buiten brengen van die persoonlijkheid, waar zij voor staan, en niet zo zeer in wat zij doen. Daar zit voor veel organisaties de potentie voor het aantrekken van talent. Mijn interesse om die organisaties juist hierbij te helpen, heeft sterk te maken met mijn eigen loopbaanverhaal.

Na mijn studie begon ik met werken in recruitmentbranche; hard werken en veel leren. Door vallen, opstaan en reflecteren, kwam ik erachter dat ik tot grotere resultaten kom, wanneer ik werk vanuit mijn eigen identiteit, missie, waarden en overtuigingen. Met deze ontdekking wilde ik meer doen: de persoonlijkheid van organisaties naar ‘buiten’ brengen. Aan de identiteit van een organisatie ligt ook een ‘persoonlijkheid’ ten grondslag, dat wat een organisatie ‘werkelijk’ is. Deze komt tot uiting in wat de organisatie doet, de wijze waarop gecommuniceerd wordt en ook de uiterlijke kenmerken zoals het logo. Afhankelijk van de doelstellingen kun je dit dus met arbeidsmarktcommunicatie versterken.

Zo startte ik in 2013 mijn bedrijf Moving2Work en help ik organisaties bij het versterken van hun werkgeversmerk. Ik zie dat wanneer de persoonlijkheid van organisaties goed past bij die van hun talenten dat beide partijen gelukkiger, productiever en succesvoller zijn. En vanuit dit geloof werk ik aan een duurzame match voor de organisatie en talent.

Wat versta jij onder HR-communicatie?

HR-communicatie is voor mij de interactie tussen (toekomstige) medewerkers en de organisatie. Op het snijvlak van HR en communicatie dus. Net als arbeidsmarktcommunicatie en employer branding waar je doel is om (toekomstige) medewerkers te werven en te verbinden aan de organisatie.

Waar, wanneer heb je onlangs nog HR-communicatie kennis gedeeld?

Sinds vorig jaar ben ik verbonden aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie waar ik vakspecialisten doceer in het vakgebied van employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. Vorige maand nog trainde ik samen met Marion de Vries een groep recruitment-, HR- en communicatieprofessionals op de onderwerpen doelgroepgerichte werving en employee relationship management. Ik geniet ervan om mensen verder te helpen in hun ontwikkeling. Oprecht vind ik dit één van de leukste dingen om te doen!

Heb je een droom voor het vak?

Mijn ambitie is groot en ik zie mezelf op missie om organisaties bewust te maken dat het investeren in employer branding op lange duur echt loont. Nog zoveel organisaties zijn bezig met het realiseren van hun korte termijn wervingsdoel en spenderen relatief veel geld aan het verkopen van hun vacatures. Door te investeren in employer branding ben je duurzaam bezig om het juiste talent te vinden en aan je te binden. Dit is wel een exercitie die commitment en inspanning vraagt van de top in organisaties. Het is vaak een grote uitdaging om hen eigenaar te maken van het werkgeversmerk. Hier kan HR een belangrijke rol in spelen.

Voor welke vragen kunnen onze leden bij jou terecht?

Vraagstukken en sparren over hoe organisaties (meer) zichtbaar kunnen worden en blijven voor talent. Dus vragen over werving, recruitment, onboarding en arbeidsmarktcommunicatie.

Silene Geuze, Moving2Work

Mail: s.geuze@moving2work.nl

Silene op LinkedIn

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie