Whitepaper: Betrokkenheid verhogen? Start met luisteren

Is de verhouding in tijd tussen spreken en luisteren bij jullie management in balans? Wordt er in jullie organisatie echt geluisterd naar de medewerkers? En worden medewerkers gestimuleerd om feedback te geven en mee te denken over beslissingen? 

Lange tijd waren organisaties opgebouwd op basis van een top-down structuur, waarbij alle invloed van bovenaf werd uitgeoefend. Dit patroon verandert steeds sneller. Veel werkgevers erkennen dat medewerkers de kracht van de organisatie zijn en hun stem waardevol is. Alle medewerkers zijn namelijk onderdeel van de organisatie en hun betrokkenheid is van groot belang. Vanuit het gedachtegoed van Great Place to Work draait luisteren om drie aspecten: openstaan voor vragen & feedback, betrekken bij beslissingen en oplossen van conflicten.

De afgelopen jaren zien we dat de Best Workplaces juist het verschil maken op deze onderdelen en dan met name in het betrekken van hun medewerkers bij beslissingen. In deze whitepaper delen wij 30 inspirerende voorbeelden van hoe Best Workplaces (onder andere coöperatie DELA, Adecco, Medtronic, Synechron en Kindergarden) dit in de praktijk doen.

Download whitepaper: Betrokkenheid verhogen? Start met luisteren

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie