Seminar: Beter werven in de zorg
Datum: 18 March 2021
Tijd: 13.00 tot 17.00 uur
Locatie: Online event
Kosten: € 50,00 combi-korting
Kosten voor niet-leden: € 195,00
Beter werven in de zorg
Zorgorganisaties voelen dagelijks de krappe arbeidsmarkt. Of het nu gaat om een verpleegkundige, basisarts, psychiater of operatie-assistent, vacatures zijn steeds lastiger in te vullen. Medewerkers moeten hierdoor vaker extra diensten draaien en mogen soms in de zomer minder vakantie opnemen. Met alle gevolgen voor druk op de afdelingen en stijgen van het ongewenste verloop. Zorgwerkgevers moeten alles uit de kast halen om goede mensen te vinden en aan zich te verbinden. Maar op welke manieren kun je het beste jouw wervingsproblematiek aanpakken?
Martijn Hemminga en Inge Beckers geven je in dit sectorseminar tips, inspiratie en verbeteringen voor jouw werving van nu en die van morgen en overmorgen. Want vandaag ervaar je al wervingsproblemen, maar die van (over)morgen zijn waarschijnlijk nog groter als je vandaag niet start met het aanpakken van de wervingsproblematiek van morgen. Aan de hand van cijfers, veel praktijkvoorbeelden en twee gastsprekers leer je hoe je jouw werving naar een hoger niveau kunt tillen. De eerste drie seminars hebben reeds plaatsgevonden en waren uitverkocht. Dus schrijf je tijdig in voor het seminar op donderdag 18 maart 2021.
Combikorting
Schrijf in samen met een collega van dezelfde organisatie en de tweede deelnemer ontvangt bij gelijktijdige aanmelding €50,- korting. Gebruik hiervoor bij inschrijving de actiecode combi-bwidz *
Programma
Het programma van het online seminar Beter werven in de zorg begint om 13.00 uur. Om 17.00 uur wordt het sectorseminar afgerond.
Welk
Beter werven op korte termijn
Op basis van de resultaten van het onderzoek Stand van Werven binnen de zorg wordt gekeken op welke wijze je jouw werving kunt optimaliseren op de korte termijn. je brengt voor jouw eigen organisatie de prioriteiten in kaart, zodat je naar huis gaat met een blauwdruk voor een verbeterplan op de korte termijn.
Werving bij…Arkin: Hoe maak je een prijswinnende campagne
In 2020 won GGZ-organisatie Arkin de Werf& Award met haar ‘Mensoloog’ campagne waarin BN’ers openhartig vertelden over hun eigen problematiek. Leonie Fotiadis van Arkin en Bas Velthuis van Café Society nemen je mee hoe je tot de prijswinnende campagne komt én hoe ze de campagne hebben doorontwikkeld.
Arbeidsmarkt zorg in cijfers
Compagnon heeft samen met Intelligence Group het rapport: Arbeidsmarkt zorg in cijfers 2020/2021 opgesteld. Het onderwerp van dit rapport luidt; winnend werven en behouden van personeel in een krappe arbeidsmarkt. Esther van Son van Compagnon deelt de belangrijkste cijfers uit dit rapport.
Korte break
Beter werven op de (middel)lange termijn
Op basis van de resultaten van het onderzoek Stand van Werven binnen de zorg wordt gekeken op welke wijze je jouw werving kunt optimaliseren op de middellange en lange termijn. Je brengt voor jouw eigen organisatie de prioriteiten in kaart, zodat je naar huis gaat met een blauwdruk voor een verbeterplan op de (middel)lange termijn.
Werving bij… ‘s Heeren Loo
Van werving naar recruitment
Een veranderende aanpak in een veranderende arbeidsmarkt waarbij de kandidaat centraal staat. Tijdens dit online seminar geven recruiters Pamela de Man en Joëlla Morssink een kijkje in de wervingskeuken bij ’s Heeren Loo.
Rond de tafel
In kleine groepen in gesprek over diverse thema’s
Kleine break
Werving bij…Erasmus MC
Met Ernst Kuipers, Diederik Gommers en Marion Koopmans is het Erasmus MC dagelijks in het nieuws betreft Covid-19. Wat doet deze corporate zichtbaarheid met het werkgeversmerk? Hoe heeft Erasmus MC haar werving aangepast door Covid-19? Tijdens Beter werven in de zorg geeft arbeidsmarktcommunicatieadviseur Daniëlle Valk een kijkje in de keuken van Erasmus MC en haar arbeidsmarktcommunicatie.
Vragen en afronding
Laatste vragenronde waarin vragen kunnen worden voorgelegd aan de docenten en collega-deelnemers
Werving staat bovenaan de agenda van zorgorganisaties. Van ouderenzorg tot thuiszorg en van ziekenhuis tot GGZ. Tijdens dit seminar krijg je concrete handreikingen om op korte, middellange en lange termijn jouw werving te optimaliseren. Met veel praktijkvoorbeelden, twee sprekers en drie inspirerende gastsprekers!