Lid! Yves Pilet: ‘Met mijn aanpak kan iedere ondernemer een employer brand bouwen’

Ons nieuwste communitylid Yves Pilet is bijzonder actief op het gebied van HR-communicatie. Niet alleen is hij arbeidsmarktadviseur bij UWV, naast die functie heeft hij ook nog eens een Engelstalig boek over zijn expertise, employer branding, geschreven dat deze week is verschenen. 

Wie ben je en wat doe je?

Mijn naam is Yves Pilet, arbeidsmarktadviseur bij UWV en specialist in employer branding.

Je houdt je bezig met Employer Branding. Wat boeit jou in dit vakgebied het meest?

In een wereld van toenemende krapte op de arbeidsmarkt is het combineren van twee vakgebieden, HR en Communicatie, nodig om talent aan te trekken, motiveren en behouden. We leven in een bijzondere tijd. Beroepen zijn steeds meer onderhevig aan de gevolgen van technologische ontwikkelingen, maar juist de mens kan hierin het verschil maken. Zoals HR en Communicatie versmelten tot employer branding, zo versmelten techniek en de mens op de arbeidsmarkt.

Je staat op het punt van een zeer interessante gebeurtenis. Vertel!

Vanaf 15 november is mijn Engelstalige boek ‘Boost Your Employer Brand’ te koop. In dit boek omschrijf ik waarom employer branding nuttig is, wat het precies is en hoe iedere werkgever met behulp van mijn methodiek (Blue Print genaamd) een sterk employer brand kan bouwen. Tijdens de lancering stel ik bij de aanschaf van het boek een gratis videocursus beschikbaar over employer branding.

 

HR-Communicatie houdt zich bezig met de vraag ‘Hoe informeer, motiveer en verbind je (toekomstige) medewerkers?’ Heb jij een persoonlijke visie op HR-communicatie?

Ja, dat is de kern van Blue Print: onderzoek wat de status is van je employer brand, formuleer je strategie, communiceer en meet de effectiviteit. Gebruik deze fasen in een continu proces van verbetering. Alleen als jij als werkgever jouw bedrijfscultuur tot leven weet te wekken, je kunt verplaatsen in de wensen van je (potentiele) medewerkers en je kunt onderscheiden van je concurrenten in de arbeidsmarkt, kan je succesvol zijn.

Voor welke vragen kunnen vakgenoten bij jou terecht?

Alle vragen over employer branding en employer brand management.

Lees meer

Over Yves op https://www.yvespilet.nl/auteur-yves. De hoofdlijnen van de Blue Print methodiek staan ook beschreven in dit artikel https://www.deondernemer.nl/yvespilet

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie