De best gelezen HR-Communicatie blogs van 2018

De blogs met de meeste views het afgelopen jaar zijn concrete adviezen voor je organisatie. Volgens deze vijf vakgenoten moet het anders. Dit realiseren we met de inzet van goede HR-communicatie, waarbij ook nog eens wordt aangeven hoe. De best gelezen blogs springen eruit omdat het allemaal ervaringsverhalen zijn. 

Dankjewel experts voor het delen van deze kennis en het aanreiken van nieuwe ideeën en fijne tips!

De top-5 best gelezen blogs op HR-Communicatie.nl van 2018 zijn:

1. Veranderen in organisaties: de kracht van communicatie

Communicatie legt de basis om betrokkenheid van medewerkers te verhogen en draagvlak binnen de organisatie te creëren, stelt Gladys Nurmohamed in het meest gelezen blog van 2018. Ze deelt vijf praktische tips over strategie, duidelijkheid, weerstand, eigenaarschap en emoties waarmee je de communicatie bij veranderingen succesvol kunt vormgeven.

2. Hoe verander je van lerende organisatie naar goed werkende organisatie?

Saskia Bultman-Beele schets in haar blog een toekomstdroom: organisaties waarin als vanzelf werk zal worden gedaan dat van hoogwaardige kwaliteit, maatschappelijk verantwoord en bovenal betekenisvol is. In een ‘goed werkende’ organisatie werken namelijk een ‘goed werkgever’ en een ‘goed werknemer’ die veel kunnen leren. Van elkaar.

3. Hoe zorg jij voor meer energie in jouw organisatie?

Robin van der Meulen won het gratis kaartje voor het slotevent van de Week van de Bevlogenheid en schreef haar inzichten op in een inspirerende blog die iedere professional in HR & Communicatie aanspoort bij te dragen aan de missie van die Week: per 2025 is 80% van werkend Nederland bevlogen en trots. Lees haar verslag met inzichten (Effectory), inspiratie (Drukwerkdeal.nl) en kennis (prof. Bas Kodden) om naar dit doel te werken.

4. Probeer eens jezelf te zijn in plaats van Coolblue!

Met recht een frisse blik en blog van Jennifer Punt. Ze roept op om juist niet ‘de Coolblue van de …-branche’ te zijn. We moeten juist op zoek gaan naar de punten die onze eigen organisaties uniek maken en dit vervolgens uitdragen. Trouw zijn aan jezelf en dicht bij je organisatieidentiteit blijven is het advies. Eigen kracht weer als vertrekpunt. Prachtig!

5. Hoe je een vacaturetekst aantrekkingskracht geeft

Yves Pilet zet zorgvuldig uiteen welke vacatureteksten wél werken. Belangrijk is bijvoorbeeld het hebben van een juiste focus. Richt je niet op onderwijsniveau of het hebben van werkervaring in een bepaalde branche of sector, maar op competenties. Beschrijf vervolgens de gevraagde competenties op basis van de waarden van je werkgeversmerk.

Wil jij ook bloggen bij HR & Communicatie? 

Lees ook de interviews met communityleden en kennispartners

HR & Communicatie is een platform voor professionele ontwikkeling, een netwerk om ervaringen uit te wisselen en een fijne community om elkaar te ontmoeten en te inspireren. Ken je bijvoorbeeld Nicole, Iris, Marcel en Maurik al? Via de interviews met onze communityleden en kennispartners leer je onze HR & Communicatie-community beter kennen.

Word ook communitylid of kennispartner!

Fotocredit: rawpixel – Unsplash
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord