Inspiratiedag: HR moet gaan vermarkten

Zoals het Employer Brand niet enkel een marketingaangelegenheid is, zo is het Human Capital niet alleen bestemd voor de HR-afdeling. Dit werd duidelijk tijdens een brainstorm ter voorbereiding op de inspiratiedag van het HR-Communicatie Netwerk. Hieronder volgt een synopsis van de activiteiten.

Social Media

De inzet van social media prijkt bovenaan de top 5 van HR-Communicatie vraagstukken die volgens u besproken moeten worden. Dit komt omdat we nog niet goed omgaan met de transparantie die deze media met zich meebrengen. Een marketingaanpak zou hiervoor niet slecht zijn.

Arbeidsmarkt

Bij het arbeidsmarktvraagstuk tonen actuele ervaringen aan dat HR nog niet klaar is voor de veranderingen op de arbeidsmarkt. Binnenkort gaat 10% met pensioen en nog eens 20% wordt ZZP’er. Waarom is het zo lastig om hierop te anticiperen? Wat betekent dit voor de arbeidsmarktcommunicatie?

Duurzaamheid

Maatschappelijk verantwoord ondernemen, wat kan HR hiervan verwachten? Niets. HR moet aan de slag. Wij nodigen u uit zelf MVO te integreren in het personeelsbeleid. En wij noemen dit Social Investment voor Human Capital.

Workshop Waardenscan

Wie wil niet een betekenisvolle organisatie? Om professionals hier concreet in te ondersteunen, introduceert Raymond Godding de meerwaarde van de Graves Waardensystemen. ‘Kernwaarden zijn grondstoffen voor het bepalen van een gezamenlijke organisatie, identiteit en visie.’ Raymond is auteur van het boek ‘Organiseren met zin‘, alle deelnemers van de inspiratiedag ontvangen deze publicatie!

Inspiratiedag 6 juni 2011

De verbindende rol van HR-communicatie is nodig om de verwachtingen binnen en buiten de organisatie te managen. Tijdens de inspiratiedag van het HR-Communicatie Netwerk komen best practices aan bod en kunt u nieuwe inzichten, kennis en contacten uitwisselen. U komt toch ook? Reserveer snel uw deelname aan deze inspiratiedag!

Aanmelden
Aanmelden is niet meer mogelijk voor dit event.

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie