Nieuwe arbeidsmarktcampagne voor rechters en raadsheren

De Rechtspraak lanceert deze week een nieuwe wervingscampagne voor rechters en raadsheren *. Met de campagne wil de Rechtspraak meer inzicht geven in het werk van de rechter en de mens achter de rechter. De campagne bestaat uit een wervingsvideo, online banners en nieuwe doelgroeplandingspagina’s op werkenbijderechtspraak.nl.

Wat typeert de rechter
Een rechter word je niet, een rechter ben je. De pay-off van de campagne is het resultaat van onderzoek onder rechters, waaruit bleek dat rechters over specifieke eigenschappen beschikken. Rechters begrijpen zowel inhoud als de mens achter de daad. Ze zijn integer, oprecht geïnteresseerd en gaan door tot het beeld compleet is. Er is in de campagne dan ook gekozen voor de mens achter de rechter en wat hen typeert. Later volgen nog campagnes gericht op IT’ers en andere functies.

Waardering eigen mensen
Op de foto’s in de campagne staan ‘eigen’ mensen. Door deze medewerkerportretten laat de Rechtspraak zien dat er een diverse club mensen werkt. Daarmee sluit het imago beter aan op de praktijk. Ook zet de Rechtspraak hiermee de eigen medewerkers in de spotlights, als waardering voor hun belangrijke werk.

Wil je meer weten over deze campagne? Kijk op werkenbijderechtspraak.nl.

*Raadsheer is een rechter bij een gerechtshof of de Hoge Raad, geen aanduiding dat het alleen om mannen gaat.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie