‘Boost Your Employer Brand’

De mondiale arbeidsmarkt verandert. De economie trekt aan en de strijd om talenten is wederom losgebarsten. Recruitment alleen werkt niet meer. Werkgevers moeten employer branding inzetten om hun doelen te bereiken, maar hoe doe je dat?

Dit boek gaat over waarom employer branding belangrijk is, wat het inhoudt en hoe een organisatie personeel kan aantrekken, motiveren en behouden met behulp van de Blue Print methodiek. Met deze methodiek is iedere organisatie in staat om aantrekkelijk te worden voor huidige en nieuwe medewerkers.

Bij employer branding richten werkgevers zich vaak direct op de communicatie met potentiële medewerkers op de arbeidsmarkt. Het is echter slimmer eerst te ontdekken hoe je bedrijf als werkgeversmerk wordt waargenomen.

Elke onderneming heeft eigenlijk al een werkgeversmerk. Het is alleen een kwestie van ontdekken wat het bedrijf bijzonder maakt, vervolgens de strategie te formuleren en dat vervolgens te communiceren naar eigen en potentiële medewerkers, klanten en andere stakeholders.

Het boek is bedoeld voor directies, medewerkers van de HR-, Recruitment, Marketing- en Communicatie-afdelingen en studenten aan hogescholen en universiteiten.

Over Yves op https://www.yvespilet.nl/auteur-yves

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie