De vier fasen van de corona crisis en de rol van communicatie

Onze kennispartner Bex* Communicatie heeft recent de vier fasen van de coronacrisis gedefinieerd met bijbehorende vragen voor bestuurders en de rol van communicatie in iedere fase.

Fase 1 Veilig en gezond werken

Fase 2 Continuïteitsmaatregelen

Fase 3 Engagement medewerkers en stakeholdermanagement

Fase 4 Tijdperk na Corona – voorbereiden

Op social media is te zien hoe dankbaar medewerkers waren voor de aandacht van hun werkgever in de vorm van een attentie zoals chocolade, bloemzaden, boeken etc.

 

De voorbereiding op het tijdperk na corona vraagt ook veel aandacht.
Een aantal organisaties ziet dat thuiswerken prima gaat, boven verwachting zelfs. Hierdoor kunnen organisaties tienduizenden euro’s besparen op reiskosten en kunnen ze flexibiliteit bieden aan hun medewerkers, wat zorgt voor een win-win situatie.

In deze infographic van Bex* Communicatie staan voorbeelden van vragen en dilemma’s voor elke fase. Communicatie helpt bedrijven en organisaties in ieder van deze fasen door te informeren, verbeelden, verhalen en verbinden.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie