Een sterk werkgeversmerk maakt het verschil

De huidige situatie zet de arbeidsmarkt op zijn kop, des te belangrijker is de rol van employer branding.

Je moet nog steeds in beeld komen bij de schaarse doelgroepen en de band met je huidige medewerkers is cruciaal, zeker nu ze thuiswerken. Dat doe je allemaal vanuit je employer brand.

Hieronder 5 tips om de eerste stappen te zetten met jouw employer brand.

Stap 1: Zet doelen

Waar ligt nu jouw focus? Efficiënter werken van je huidige team? Het aannemen van remote werknemers? Kortere time to hire? Door dit helder voor ogen te hebben kun je dit meenemen in de strategie van je employer branding. Zo bereik je de juiste doelen met jouw uitstraling als werkgever.

Stap 2: Definieer jouw candidate persona

Wat zijn de karaktereigenschappen van jouw ideale werknemer? Stel een candidate persona op om een goed beeld te krijgen van de doelgroep. Een candidate persona is een fictief persoon die een beeld geeft van de ideale werknemer.

Stap 3: Formuleer jouw Employer Value Propositie (EVP)

Wat vinden je huidige werknemers zo mooi aan het bedrijf? Waarom werken ze elke dag voor jouw bedrijf? Een belangrijke factor om mee te nemen in je EVP.

Stap 4: Wat zijn de candidate touchpoints?

Waar zit de ideale kandidaat? Socials, blogs of toch mailings? Met welke tone of voice willen ze aangesproken worden en hoe matcht dat met de tone of voice van jouw bedrijf? Storytelling is in deze stap ook een cruciale factor om kandidaten te binden.

Stap 5: Meet de resultaten van jouw inspanningen

Met concrete ken- en stuurgetallen kun je onderbouwd aan de slag met jouw employer brand.

Gelijk aan de slag met jouw employer brand?

Sluit aan bij de live online masterclass employer branding op dinsdag 12 mei van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Deze dag leert Marcel van der Quast je het belang van authenticiteit door van binnenuit jouw werkgeversmerk te versterken. Met concrete ken- en stuurgetallen kun je hiermee onderbouwd aan de slag. Ook ontdek je hoe je tot een onderscheidende werkgeverspositionering komt. Afsluitend krijg je aan de hand van een uitvoerig stappenplan met vele praktijkvoorbeelden handvatten om zelf aan de slag te gaan met employer branding.

Meer weten over de Live online masterclass Employer Branding? Lees hier meer of neem contact op met Anja of Christine van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie voor meer informatie.

Speciaal aanbod voor onze leden

Jij als lid van HR communicatie ontvang 45 euro korting en betaalt slechts € 550,- exclusief BTW bij inschrijving. Schrijf je uiterlijk 27 april in met de kortingscode hr-eb om hiervan gebruik te maken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord