Social business innovation model

Sinds 1 mei van dit jaar ben ik werkeloos na een dienstverband van 35 jaar bij de ABN AMRO. Ik heb vanaf dag 1 niet stil gezeten en ben begonnen mij te oriënteren op wat ik nu leuk vind om te gaan doen. Dat is een leuke en spannende ontdekkingstocht geworden in een voor mij onbekende wereld van mogelijkheden en kansen. Als je je zoals ik 35 jaar op één bedrijf hebt gericht ben je niet zo bezig met de werkende wereld om je heen. Wat ik wél altijd heb gedaan is getracht zoveel mogelijk voorop te lopen op het gebied van innovatie en heb daar ook mijn sporen in verdiend. Sterker nog, mijn creativiteit brengt me altijd een aantal jaren vooruit op wat er zich nu afspeelt. En na een aantal jaren krijg ik ook gelijk en wordt datgene wat ik voor me zag werkelijkheid.

Met dat in het achterhoofd heb ik het social business innovation model ontworpen en ben eens op stap gegaan naar geïnteresseerde partijen. Ik had op 1 mei al beet en vond een consultancy bedrijf bereid om met mij te onderzoeken of er mogelijke bedrijven zijn die disruptive innovation (radicale innovatie) wel zien zitten. Dat wordt vervolgd.

Verder heb ik al een aantal zelfstandigen gevonden die met mij willen gaan samenwerken, heb ik partnerships en ‘fellowships’ gesloten om mijn gedachtegoed samen naar de markt te brengen. Het social business innovation model is te groots en meeslepend om dat alleen te gaan doen. Eén ding weet ik zeker, als er één bedrijf dit wil, de wil heeft om een lean and mean fighting machine te worden, dan volgen er (veel) meer.

Later als ik het model uitgewerkt en getest heb, zal ik daar graag meer over schrijven. Het is in ieder geval een combi van alle vormen van social media, met een koppeling naar interne processen en kennis gebaseerd werken. De klant heeft in mijn model óveral invloed op.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie