Sport & Zaken, partner van HR-communicatie.nl

Samen met collega’s volleyballen omdat het leuk is, zwemmen voor een goed doel of hardlopen omdat iedereen eigenlijk meer zou moeten bewegen. Veel organisaties doen om verschillende redenen mee aan bedrijfssportprogramma’s. Ik merk dat de challenges die Sport & Zaken organiseert vooral een welkom duwtje in de rug zijn.

Werknemers motiveren voor bedrijfssport

De blog met deze titel werd vorig jaar ontzettend goed gelezen. Tijd om de schrijver dit te laten weten. Ik belde Mark Janssen van Sport & Zaken precies op het juiste moment. ‘Wij zijn net aan het verkennen hoe wij onze activiteiten wat breder kunnen belichten.’

Veel organisaties doen wel ‘iets’ aan bedrijfssport. Tegelijkertijd blijft het aantal inschrijvingen vaak toch wat achter. Op zo’n moment kan gerichte HR-communicatie je verder brengen. Janssen onderzocht hoe je werknemers zover krijgt dat ze wél deelnemen:

  1. Formuleer doelgroepen
  2. Focus op intrinsieke motivatie
  3. Schenk aandacht aan individuele voorkeuren

Wij zijn zeer blij met Sport & Zaken als partner van HR-Communicatie.nl omdat Vitaliteit tot onze speerpunten behoort. Volgende maand publiceert Mark Janssen een blog waarin hij de resultaten toelicht van een effectmeting: wat brengen bedrijfssportprogramma’s nu echt teweeg in organisaties?

Bekijk ‘EY zwemt voor ALS’ en andere cases op de site van Sport & Zaken en ga in overleg wat een vitale invulling is voor jouw organisatie!

Foto-credits: Benjamin Voros
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord