Waarom jij in 2021 stappen moet zetten in Employer Branding

Employer branding is een term die je vast vaak voorbij ziet komen. Maar wat is dit nou precies, waarom is het belangrijk en hoe kun je dit inzetten in je wervingsstrategie? In deze blog vertellen we je het!

Wat is employer branding?

Employer branding is ervoor zorgen de juiste mensen voor jou willen werken. Hierbij zorg je voor het juiste gevoel bij de juiste mensen in alle fasen van de relatie tussen werkgever en werknemer.

Waarom is employer branding belangrijk?

Bij employer branding is het essentieel dat je de relatie tussen mensen en werkgevers zo menselijk mogelijk maakt. Vooral in deze rumoerige tijden op de arbeidsmarkt is het belangrijk om te werken aan jouw employer branding. Zo is het bijvoorbeeld lastig, maar wel heel belangrijk, om een band te onderhouden met jouw thuiswerkende medewerkers.

Employer branding is belangrijk om de juiste mensen te informeren waarom ze juist bij jou zouden moeten komen of blijven werken. Daarnaast is het ook belangrijk om men ervan te overtuigen om jouw vacatures te gaan lezen. Dit kun je onder andere doen door:

1. Een verhaal te vertellen

Employer branding is je verhaal en deze moet authentiek zijn. Uit dit verhaal moet blijken waarom iemand bij jou zou willen werken. Wat jij als werkgever wilt betekenen in het leven van je medewerkers, moet zowel intern als extern gecommuniceerd worden.

2. Je medewerkers als ambassadeurs inzetten

Identiteit wordt gevormd door jouw medewerkers. Waarom zou je hen dan ook niet inzetten voor je employer branding? Vraag werknemers bijvoorbeeld om content te delen op social media over waarom zij tevreden zijn met jou als werknemer. Goed werkgeverschap is namelijk het uitgangspunt voor externe employer branding.

3. Een ‘werken bij’ pagina te creëren

Een heleboel andere werkgevers gingen je hier al mee voor. Het nut van een ‘werken bij’ pagina is om de carrièremogelijkheden en cultuur binnen de organisatie op een duidelijke manier te weergeven.

4. De candidate journey te testen

Candidate journey is het pad dat een werkzoekenden bewandeld, op weg naar een nieuwe baan. Tijdens het doorlopen van dit pad komt de werkzoekenden op verschillende ‘touch points’ in aanmerking met jouw brand. Door zelf deze journey te doorlopen kun jij er achter komen of je als werkgever de juiste boodschap van jouw merk overbrengt op potentiële werknemers.

Masterclass Employer Branding

Op 19 april 2021 organiseren wij de training Masterclass Employer Branding en zullen Marcel van der Quast en Marion de Vries deze vragen uitgebreid beantwoorden. Ben jij Employer Brand manager, arbeidsmarktcommunicatiemedewerker/adviseur/manager of P&O manager? Dan is deze training uitermate geschikt voor jou!

Na het volgen van deze opleiding:

  • Ken je de ins en outs van employer branding en besef je het belang ervan
  • Kun je jouw Employer Value Propositie (EVP) formuleren
  • Krijg je handvatten om tot een onderscheidende positionering te komen
  • Weet je het belang van employer story telling en contentstrategie bij het bouwen van jouw werkgeversmerk
  • Kun je een employer brand plan maken en heb je handvatten voor het managen van jouw reputatie
  • Ben je geïnspireerd door de best practices
  • Heb je jouw netwerk met vakgenoten vergroot

Aan de slag met Employer Branding!

Nu je weet wat employer brandig is en je op de hoogte bent van het belang is het tijd om aan de slag te gaan met jouw eigen employer branding. Tijdens onze Masterclass Employer Branding zullen onze docenten, Marcel van der Quast en Marion de Vries, niet alleen de theorie behandelen maar ook praktijkvoorbeelden voorleggen. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om gedachtes hierover uit te wisselen met andere deelnemers, waar je natuurlijk ook een heleboel van kan leren! Lijkt dit je wat? Lees meer over deze Masterclass Employer Branding in de Agenda.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie