Hoe je betrokkenheid vergroot door de inzet van verhaalkracht
Het is een feit dat hoog presterende organisaties zich kenmerken door een hoge medewerkerbetrokkenheid. Betrokkenheid hangt onder andere samen met de ervaren echtheid van leidinggevenden, met erkenning en waardering en met een positieve focus en doelgerichtheid. Ook ruimte voor ontwikkeling en de mogelijkheid om bij te dragen aan maatschappelijke betekenis dragen bij aan betrokkenheid.
Niet alles wat verteld wordt, is een verhaal
Wat nog onvoldoende wordt benut in organisaties, is de inzet van verhaalkracht en waarderende dialoog. Wat kun je leren van verhalen over keerpunten? Welke inspiratie en inzichten haal je uit de verhalen van cultuurdragers? Wat zeggen verhalen over gewenste ontwikkeling en onderlinge verbondenheid?
Tijdens de ideëenproeverij van 21 april a.s. zet Raymond Godding de verschillende vormen van verhaalkracht uiteen.
Ontdek hoe je met storytelling de betrokkenheid – engagement – van medewerkers kunt versterken.
Met verhalen:
- over de geschiedenis van de organisatie.
- die vertellen hoe beslissingen worden genomen.
- die de kracht van mensen laten zien.
- over hoe medewerkers onderling communiceren.
- over hoe de wereld eruit ziet in de toekomst.
Big story en micro stories
We gaan het hebben over de wisselwerking tussen de bedoeling van de organisatie en de betekenissen die mensen daar in praktijk aan geven. In het grotere verhaal ervaar je dat je deelgenoot bent van een gezamenlijke bezieling. In persoonlijke verhalen herken je eigen drijfveren, worstelingen en leermomenten. Ze maken tastbaar wat je met elkaar belangrijk vindt en waar je samen voor wil gaan.
Laat snel weten dat jij erbij bent!
Bestel je kaartje voor deelname. Community-leden kunnen GRATIS aan deze online HR & Communicatie bijeenkomst. Niet-leden betalen €25,00 (excl. BTW). Ben je plotseling niet in de gelegenheid te komen? Geen probleem dan kom je gewoon een volgende keer.
Word communitylid van HR & Communicatie!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!