Werkgeluk Data Rapport

HR managers en leidinggevenden staan aan het begin van een grote uitdaging. De afgelopen tijd hebben zij ervaren hoe hun organisatie omgaat met een globale crisis. Het is nu tijd om te leren van het verleden en te kijken naar de toekomst, en daarin speelt de data-gedreven, mensgerichte professional een hoofdrol.

Continu inzicht in het werkgeluk van (thuiswerkende) medewerkers en de organisatiecultuur helpt (HR) leiders bij het plannen van scenario’s en het ontwerpen van een toekomstbestendige cultuur. Zo luidt ook het advies van de nationale corona-denktank: ‘Werkgevers, doe onderzoek naar de thuiswerkbeleving’.

In 2019 en 2020 (tijdens de coronapiek van februari tot mei) verzamelden meer dan 40 organisaties in Nederland data over het werkgeluk van hun personeel. Wekelijks beantwoordden gemiddeld 2800 medewerkers en managers vragen via de snelle pulse enquête tool van 2DAYSMOOD. Uit deze geaggregeerde data kunnen we waardevolle lessen trekken.

– Hoe voelen medewerkers en managers zich tijdens werk? In 2019 en coronatijd?
– Welke factoren bepalen werkgeluk? Hoe tevreden zijn we daarover?
– Wat is er veranderd aan deze factoren in de coronaperiode?
– In welke mate zijn medewerkers ambassadeurs voor hun organisatie (eNPS)?
– Worden werkgevers meer of minder gewaardeerd in crisistijd?
– Welke onderwerpen staan op de agenda van HR in de toekomst?

Download het Werkgeluk Data Rapport van 2DAYSMOOD

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord