De waarde van een goede website

We doen tegenwoordig alles online en Googlen wat af, waarbij we allerlei websites bezoeken zonder ons daar heel bewust van te zijn. Wat maakt nou een goede website? Weet jij waar je op moet letten op het moment dat je een goede website wilt maken? 

Het antwoord op de vraag wat maakt een goede website? Dat hangt er vanaf wat je met de website wilt bereiken. We hebben daarom een korte checklist voor je gemaakt:

  1. Vindbaar en deelbaar

Het hebben van een mooie en functionele website is heel belangrijk, maar wat nou als niemand jouw website kan vinden? De eerste check is kijken of je goed te vinden bent via Google, want dat is de grootste zoekmachine in Nederland. De woorden SEO en SEA spelen hier een belangrijke rol in. Heb je daar nog nooit van gehoord en wil je toch controleren hoe je er voor staat? Ga dan vanuit een ‘incognito’ venster van je browser op zoek naar de belangrijkste trefwoorden en kijk of jouw website gevonden wordt.

  1. Aandachtsspanne van je bezoeker

Onze aandachtspanne neemt af, daar zijn de statistieken het over eens. Daar moet je ook rekening mee houden als je een website maakt. Als de bezoeker van jouw website niet binnen 8 seconden een reden ziet om te blijven, dan is hij/zij weg.

  1. Merkbeleving

De lay-out van je website en de merkbeleving die hierbij hoort zijn van groot belang voor een goede website. De inhoud en vormgeving van je website versterken jouw merk. Een goede website, is dus compleet passend en ontworpen voor jouw organisatie.

  1. Doelgroep van je website

Je website is de verbindende factor tussen jouw doelgroep en het gene dat je aanbiedt of verkoopt. Zorg er voor dat je bezoekers zich verbonden en begrepen voelen. Laat zien dat je hun problemen kent en hoe jouw organisatie deze voor ze op kan lossen.

  1. De volgende stap

Als je bezoekers eenmaal 8 seconden vast weet te houden, is belangrijk dat je ze duidelijk maakt wat de volgende stap is. Wat verwacht jij van je bezoekers? Het achterlaten van hun informatie voor een intakegesprek bijvoorbeeld? Of dat ze zich inschrijven voor je nieuwsbrief? Deze ‘call to action voor de bezoekers maken’ wordt vaak vergeten!

  1. Geld verdienen met een goede website

Een goede website kost geld. Dat is natuurlijk zo, maar wat levert jouw website je op? Heb je daar wel eens naar gekeken? Als je jouw website ziet als investering in de toekomst van je bedrijf, zul je veel eerder geneigd zijn om die investering te doen. Bekijk of bereken wat de verdien mogelijkheden zijn van je website.

Onze communityleden en onze kennispartner kennen het belang van een goede website maar al te goed. Lees het nieuwsbericht met de introductie van drie nieuwe websites: 2DAYSMOOD, Raymond Godding en EVP Maker.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord