Community uitstekend communicatiemiddel in netwerkorganisatie
Een mooi moment om stil te staan bij het werk van community managers. Robyn Tippins zegt: ‘Community Managers are, on the whole, good people. They are slow to anger, and quick to give second (and tenth) chances. They cheer-lead awesome folks and great ideas, while quietly, but firmly, discouraging bad behaviour. They’re passionate about their product, protective of their site and fervently supportive of their community. And, despite working long and varied hours, they still will tell you that they have the coolest job in the world.’
Community verbindt werknemers
En ik kan het zeggen: het klopt! Ik vind het hosten van een community het leukste werk dat er bestaat. Voor mij heeft dit te maken met het verbinden van mensen. Want: samen weten we zoveel meer. Centraal staat het creëren van off- en online ontmoetingen, ondersteund door sociale media. Je jaagt interactie na op een thema, voor een professie of binnen een heel vakgebied.
Professionals in netwerken
Ik ben ervan overtuigd dat organisaties moeten toegroeien naar communities. Dit is nodig om de kennis op peil te houden, om aan voldoende personeel te komen en om zichtbaar aantrekkelijk te blijven. De kennis en kunde van professionals zal in de nabije toekomst veel beter benut worden als het ‘denken in organisaties’ vervangen wordt door het ‘denken vanuit netwerken’. Als onafhankelijke buitenstaander met oog voor communicatie, voor verandering, voor cultuur, werk ik gestaag aan organisatiedoelstellingen zoals betere samenwerking, meer kennisdelen en uiteindelijk waarde creatie zoals deze bedoeld is.
Persoonlijke missie
Als community manager van het HR-communicatie netwerk, beoog ik dat al onze leden voelen en begrijpen dat je met HR-communicatie als interventie de kans op verantwoord en succesvol ondernemen verhoogt. En dat zij kunnen zorgen voor het hebben, houden of creëren van goede relaties met medewerkers en klanten.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!