Talent Acquisition Live combineert recruitment tech en ‘letting people be human’

Zo’n event waar je vol energie en met een smartphone vol aantekeningen en foto’s vandaan komt. Met interessante ontmoetingen, nieuwe en bekende gezichten. Waar je sprekers hoort vertellen over onderwerpen waarvan je vindt dat nog veel meer mensen erover mogen horen. Waar je ideeën hoort die je verrassen en waar je graag mee aan de slag wilt. Sterker nog, die je binnenkort gaat toepassen in je eigen werk.

Spreker Ellen van Dieren doet verslag op Instagram

De voltallige redactie van HR-Communicatie.nl was daarbij, bij de nieuwste editie van Talent Acquisition Live, het Europese Recruitment Innovation Event. Dagvoorzitter Heleen Stoevelaar introduceerde Bill Boorman, een spreker die altijd prikkelt, doordenkt en verrast. Hij nodigde ons uit om op een nieuwe manier naar recruitment te kijken. Uit verschillende hoeken van binnen- en buitenland hoorden we ervaringsverhalen, zoals over de manier waarop Albert Heijn jongeren bereikt in hun werving: social media zijn daarin een belangrijke factor en vooral de boodschap die daarmee verzonden werd, sluit naadloos aan bij de doelgroep.

“Reframe what recruiters do. If you work in a robotic way, you will be replaced by a robot.” – Bill Boorman, recruitment influencer

De breakout-sessies boden inzichten in de nieuwste recruitment-techoplossingen zoals chatbots, de analyse van woordgebruik en verschillende oplossingen voor volumewerving. Over nut en breedte van de inzet van referral recruitment, informatie waarmee je de volgende dag meteen verder aan de slag kunt in je eigen organisatie.

“A change of work environment is scary. Trust and personal referrals are important.” – Martijn Hemminga, recruitment entrepreneur

De tech-kant van het vakgebied werd goed in balans gehouden door een ruime aandacht voor mensen als het ultieme basiselement van recruitment. Hier was veel te horen en te halen over de hiring journey, zowel die van de sollicitant als van de recruiter zelf, over de impact van leren & ontwikkelen en over echt contact maken en waarde bieden in recruitment.

“A brand is a living entity – and it is enriched or undermined cumulatively over time, the product of a thousand small gestures” – Michael Eisner, CEO Disney

Afsluitende spreker Sofia Broberger, die succesvol is in het daadwerkelijk bereiken van lastig te werven IT-ers, vertelde over haar praktische aanpak met echte aandacht en persoonlijke berichten – aan echte mensen – die haar resultaat brengt.

“Are you open to hearing more about this?” – Sofia Broberger, tech recruiter

Na de afsluitende borrel in het mooie pand van de Nieuwe Liefde in Amsterdam kijken we alweer uit naar de volgende editie.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord