Is een vertrouwenspersoon de oplossing?

Elke organisatie – klein en groot – zou een vertrouwenspersoon moeten hebben. Kun je vertrouwen op de werkvloer vergroten door een vertrouwenspersoon aan te stellen? 

In Nederland krijgt één op de zes medewerkers te maken met ongewenst gedrag van collega’s of leidinggevenden. De helft van de organisaties heeft geen vertrouwenspersoon om dat bij te melden. En het gaat niet om dat vinkje ‘wij hebben een vertrouwenspersoon’, of beter nog wij hebben er twee! Het is belangrijker dat mensen de vrijheid en ruimte voelen om met een betrouwbare vertrouwenspersoon in gesprek te gaan.

Vertrouwen op de werkvloer

Als er vertrouwen is op de werkvloer, dan is er meer werkplezier, boek je betere resultaten, werken collega’s goed samen en voelen medewerkers zich meer betrokken, bevlogen en verbonden met de organisatie.

Vertrouwen op de werkvloer bepaalt voor een groot deel of jouw mensen succesvol hun werk kunnen doen.

Waar denken we aan bij vertrouwen? Welke factoren schaden of vergroten juist het vertrouwen op de werkvloer? Niet enkel ingegeven door deze (schrijnende) actualiteit maar ook door de sleutel tot goed werkgeverschap verder vorm en inhoud te geven hebben wij dit jaar gekozen voor ‘Vertrouwen op de werkvloer’ als ons kennisthema voor 2023.

Op 10 maart kwamen wij met onze kennispartners bijeen in Utrecht om over het thema ‘Vertrouwen op de werkvloer’ te brainstormen.

Ook jij kunt binnenkort over dit onderwerp met ons meedenken. Binnenkort starten wij met onze kennisontwikkeling. Via een online dialoog, die de voedingsbron is voor onze kennisontwikkeling, gaan wij met jou opzoek naar antwoorden die bijdragen aan dit boeiende vraagstuk.

Houd onze website in de gaten, geef je op voor onze nieuwsbrief, of nog beter: word lid!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie