Richting geven: daar willen we meer van weten

Een windwijzer waait met alle winden mee. Met alle winden meewaaien is echter niet de beste strategie om met plezier te werken. Wil je koers houden, dan moet je richting geven. Liefst met de vrijheid om die op je eigen manier te volgen.

Welke sturing is er nodig in deze tijd waarin autonomie hoogtij viert?

We gaan kennis vergaren over ‘richting geven’ aan organisaties en medewerkers. We besteden aandacht aan het actieve element van sturen en aandacht geven. En we zoomen in op waarom, hoe en wat een HR- en communicatieprofessional als ‘change agent’ hieraan kan bijdragen.

Het perspectief van de HR- en communicatieverantwoordelijke en/of leidinggevende kan zijn dat deze richting wil geven aan een team of aan de koers van de organisatie of aan een veranderproces. Richting geven kan verschillen per generatie en er kan ook een mooie tegenstelling in zitten. Wanneer wil je autonoom zijn en wanneer wil je kaders of richting ontvangen als medewerker?

Welke vormen van richting geven zijn er eigenlijk?

De transitie naar meer mensgericht leiderschap dat nodig is voor het geven van richting, kan hier deel van uitmaken. Ook de hardere en zachtere kant van HR-communicatie kunnen hierin een plek krijgen.

We willen graag (anders dan voorgaande twee jaren) samen met de community eerst ophalen op welke wijze we een onderzoek over dit onderwerp kunnen inrichten. Op 26 januari kwamen wij met onze kennispartners bijeen in Utrecht om over het kennisthema voor 2024 te brainstormen.

Ook jij kunt over dit onderwerp met ons meedenken. Binnenkort starten wij met onze kennisontwikkeling. Samen met jou gaan wij op zoek naar antwoorden die bijdragen aan dit boeiende thema.

Houd onze website in de gaten, geef je op voor onze nieuwsbrief, of nog beter: word lid!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie